بلکا تزیین گستر ساختمان

بلکا تزیین گستر ساختمان

اجرای بلکا کاغذ دیواری پارکت کفپوش رنگ و نمای بیرون بدون داربست در استان تهران
بلکا تزیین گستر ساختمان

بلکا تزیین گستر ساختمان

اجرای بلکا کاغذ دیواری پارکت کفپوش رنگ و نمای بیرون بدون داربست در استان تهران

توضیحات در مورد بلکا

برای ورود به صفحه اول سایت بلکااینجا را کلیک کنید

بلکا       

بلکا چیست ؟    بلکا ازسلولز طبیعی تشکیل شده است. عایق حرارتی، برودتی و همچنین عایق صوتی می باشد. به زیر سازی نیازی ندارد وقابل ترمیم می باشد. در برابر ضربه، آتش سوزی و شعله ور شدن مقاوم است.به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی استاتیک و ساختار فیبری  گرد و غبار هوا را به خود جذب نمی کند.
 
آیا این محصول قابل شستشو می باشد؟      بله. به راحتی با شامپو فرش قابل شستشو است و به صورت ملایم با ابر و مقداری کف  می توان آن را لکه گیری و تمیز نمود.
آیا بلکا در فضای بازهم قابل اجرا می باشد؟ 
    

خیر. زیراعواملی همچون بارش بارانهای اسیدی و
 تابش مستقیم نور خورشید، ممکن است به آن صدمه بزند.

آیا می توان ازبلکا در حمام استفاده کرد؟    بله با افزودن یک لایه عایق، مقاومت آن در برابر رطوبت افزایش می یابد.

آیا بلکا درمناطقی که رطوبت بالا دارند، قابل اجرا است؟    بلکا تا حدودی رطوبت هوا را به خود جذب می کند، اما باید میزان لایه عایق را به نسبت رطوبت موجود در هوا انتخاب کنیم تا مقاومت کل لایه افزایش یابد.

 آیا بلکا برای بدن انسان حساسیت زا است؟    خیر

 آیا بلکا رنگ پس می دهد ؟   خیر

 آیا بلکا ترک می خورد ؟   خیر

 آیا بلکا نیاز به زیر سازی دارد؟   خیر

 آیااین محصول قابل ترمیم است ؟    بله , ترمیم بلکا براحتی میسر می باشد. فقط کافی است قسمتی را که می خواهید ترمیم شود به وسیله آب پاش خیس کنید و با ماله مخصوص از تمام جهت ها ترمیم کنید.

 محصولات بلکا حاوی چند رنگ است؟ تنوع رنگی محصولات بلکا زیاد و در حدود 60 رنگ می باشد.

آیا خاصیت عایق بودن را می توان در بلکا مشاهده کرد ؟ بله این محصول عایق حرارتی، برودتی و صوتی می باشد.

 آیا بلکا دارای بوی خاصی است؟    خیر
چند روز طول میکشد تا صد متر مربع بلکا را در سطح اجرا کنیم

اگر از دو اپراتور استفاده کنیم می توانیم صد متر مربع را دریک روز اجرا نماییم.

 آیا از بلکا می توان در محیط آشپزخانه رستورانها و فروشگاههای مواد غذایی استفاده کرد؟  از انجائیکه بلکا پوششی کاملا طبیعی و بهداشتی می باشد، در کلیه اماکن عمومی می توان از آن استفاده نمود

بلکا ، پوشش دیوار و سقف بهترین
جایگزین رنگ و کاغذ دیواری
با قابلیت اجرا ی طرح های متنوع
با بیش از 100 رنگ و طرح متنوع
رنگهای زنده بلکا انرژی و هیجان در فضا می پراکنند و برای افرادی که دوست دارندهرروز صبح در فضایی پر انرژی و سرزنده چشم بگشایند و روزشان را با هیجان و سرزندگی آغاز کنند
ایده آل هستند .
ارسال به تمام نقاط از طریق باربری های معتبر
بلکا 100% از مواد طبیعی ساخته شده وعاری از هر گونه مواد شیمیایی میباشد .
دیوارپوش بلکا با مزیت های فراوان:
1- تنوع نامحدود رنگ
2- عایق حرارتی و برودتی
3- عایق صوتی
4- کاهش بازتاب نور
5- عایق رطوبت
6- سرعت اجرای بالا
7- بی نیاز از زیرسازی
8- قابلیت شستشو
9- عدم جذب گرد وغبار ( خاصیت آنتی استاتیک)
10- عدم ترک خوردگی و مقاومت در برابر ضربه
11- صرفه اقتصادی
12- قابلیت ترمیم...

بلکا دارای خصوصیاتی است که آنرا از محصولات مشابه متمایز می سازد .
با استفاده از بلکا ، لوازم مورد نیاز ،فضای زیادی را اشغال نمی کند .
نیازی به پوشاندن و تخلیه فضای اطراف نیست .
نیاز به زیرسازی زیادی نداشته و در وقت و انرژی صرفه جویی می شود .
رنگ دلخواه بسیار ساده و با صرف انرژی و وقت کمی بدست می آید .
با ابزاری ساده نتیجه دلخواه به آسانی حاصل می شود .
مواد تشکیل دهنده کاملا طبیعی ، بی ضرر و سازگار با محیط زیست می باشد .
بلکا همواره به سلامتی شما می اندیشد :
1) فلزات سنگین مانند
pb -hg-zn-as-co-cu-cl-cd
که سرطانزا هستند ، در ترکیبات بلکا موجود نمی باشند .
2) بلکا فاقد هرگونه مواد فرار می باشد .
3) مورد تایید موسسه بیولوژی آلمان
4) مورد تایید موسسه مطالعات و بررسی مواد برلین
5) دارای گواهینامه از آلمان (
din
)
6) مورد تایید مرکز سلامت و بهداشت روسیه
7) مورد تایید مرکز بررسی های مواد و تکنولوژی تولید دانشگاه استانبول
8) دارای تاییدیه از مراکز معتبر کشور استرالیا
بلکا دوستدار محیط زیست
بلکا عاری از مواد نفتی می باشد و در آن از فلزات سنگین استفاده نشده است و قابلیت بازیافت کامل و فوری دارد .با این اهداف بلکا تامین کننده سلامت مصرف کنندگان می باشد

نحوه ساخت بلکا

آماده سازی خمیر بلکا: تمام طرحهای سفید رنگ به یک پوشش زیرین نیاز دارد. برای سایر رنگها  زمینه های مناسب با آن رنگ مورد نیاز می باشد، زیرسازی باید الزاماً با مواد ما آستر شود چرا که محتوای آب بلکا ممکن است مواد قابل حل موجود در زیر سازی را حل کند و مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلکا نفوذ کند. این امر ممکن است ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلکا کند.

 آماده سازی پوشش: 

1ـ به مقدار مورد نیاز پودر بلکا را از کیسه خارح نموده و در درون ظرفی مناسب بریزید.

2 ـ 5 برابر وزن پودر،  آب اضافه کنید تا یک خمیرکاملاً سفت ایجاد شود .

3- خمیر را خوب به هم زده ( ورز دهید) . نسبت به وزن حداقل 10 دقیقه

4ـ بعد از مخلوط کردن مواد با یکدیگر ، مخلوط را حد اقل به مدت 30 دقیقه رها کنید . ( این نکته ضروری است)

5- پس از 30 دقیقه مجددا ورز داده شود. اکنون مواد با ماله مخصوص بلکا آماده اجرا می باشد

 

نحوه نصب بلکا چگونه است؟

نحوه اجرا : برای این که بلکا  خواص و مزایای خود رادر حد ماکزیمم داشته باشد لازم است ضخامت مناسب را داشته باشیم برای این منظور باید در هر متر مربع  280گرم بلکا ( خشک ) به ضخامت 1/5mm  ـ 0/5mm  اجرا شود.

بلکا روی سطوح رنگ روغنی ـ رنگ پلاستیک ـ سیمان سیاه ـ سیمان سفید ـ گچ و خاک و ... اجرا میشود. 
برای کارکردن سطوحی که ازرنگ پلاستیک استفاده شده  بایدقبل از شروع کار روی سطح را با محلول روغن الیف و (حلال: تینر یا نفت) بپوشانیم و پس از خشک شدن کامل شروع به اجرای بلکا نماییم. اگر در محلی دود سیگار ( نیکوتین ) و یا دوده زیاد باشد برای بالا بردن چسبندگی بهتر است آن قسمت از سطح قبل از اجرا شستشو شو.

زمان خشک شدن :

بسته به نوع کار و رطوبت محیط متفاوت میباشد برای زیر کار گچ و خاک 24ساعت خشک می شود. و برای بقیه بین24 تا72 ساعت زمان طول میکشد تا خشک شود.

جهت ترمیم بلکا :

می بایست محل صدمه دیده را از هر طرف حداقل به میزان 10  سانتی متر ، توسط آبپاش خیس نمود و پس از 10  دقیقه از همان مواد  در محل صدمه دیده اجراء گردد.

 

 نحوه اجرای بلکا بر روی سطوح مختلف

1-  سطوح گچی


گچ نرمه یا گچ سفید این نوع سطح کار جزء بهترین دسته سطوح جهت اجراء بلکا میباشد و نیاز به هیچ گونه زیر ساخت و یا زیر سازی ندارد و مستقیماً بلکا بر روی آن انجام میشود.

 

سطح گچ و خاک  معمولاً در این سطوح نبشهــای دیوار به دلیل عدم نظــارت و یا عدم نیاز شمشــه گیری نمی شوند و دور پنجره ها و دربها خالی می ماند که در این صــورت می بایست نبشـهـا شمشمه گیری شود بعـد از انجام این کار مانند بند 1 ماده الف، بلکا قابل اجراء میباشد.
 

2-  سطوح سیمانی

 

 الف)سطح سیمان زبرمعمولاً سطوح سیمان زبر از ناصافی و تخلخل بالا بر خوردار است و نبشها شمشه گیری درستی نگردیده ودر این صورت بعد از ترمیم نبشها می بایست جهت کیفیت بهتر، بلکا دو بار به صورت آستر و رویــه اجراء شود که طبعاً هزینـه اجراء بلکـا فزایش می یابد و از لحاظ چسبندگی هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.

 ب)سطح سیمان  نرمسطوح سیمان نرم که طبق استاندارد های معمول منطقه ای اجراء شده است، هیچ گونه مشکلی جهت اجراء بلکا ندارد و بستر بسیار مناسبی جهت اجرا، این محصول می باشد.

ج)سطح سیمان تگری

 این سطوح در صورتی که از سطح یکسانی بر خوردار باشد، بلکا به راحتی بر روی آن اجراء می شود .       

                                               

3-  کنیتکس

 

کنیتکس روغنی

 در صورتی که این سطوح دارای طبله و پوسیدگی نباشد براحتی بلکا بر روی آن اجرا، میشود

کنیتکس آبی ( پلاستیک )  این سطــوح معمولاً به دلـیل عدم قدرت چسبندگی به سطوح زیرین و حلالیــت در آب می بایست کلیه سطح به مواد تترونیـوم رزین آغشته شود، به اندازه ای  که دیگر آب داخل آن نفوذ نکند و سپس بلکا بر روی آن اجرا، شود.

رولکس

مانند کنیتکس آبی رفتار شود.

       

4-  رنگها

رنگ روغن

سطوح رنگ روغن بستر مناسبی جهت اجرا، بلکا میباشد و می بایست به دلیل لغزنده بودن سطوح رنگ روغن، خمیر بلکا کمی سفت تر از حد معمول تهیه شود.

رنگ روغن کهنه وخرابمعمولاً این سطوح به دلیل پوسیدگی در اثر مرورزمان و یا عدم کیفیت رنگ و اجراء از سطح نا برابری برخوردار است که جهت جلوگیری از تناقض رفتار بلکا در این سطوح کلیه سطح را میبایست توسط تترونیوم رزین آغشته کرد ویک برابری کلـی در روی سطح ایجاد نمود و پس از خشک شدن کامل، بلکا را بر روی آن اجرا گردد . 

رنگ پلاستیک  رنگ پلاستیک به دلیل عدم مقـاومت در برابر آب ، میبایست کاملاً توسط تتـرونیوم رزین و تینر آغشته شود و پس از خشک شدن، بلکا بر روی آن اجراء گردد.
 

5-  چــوب

چـــوب برای این سطوح، قبل از اجراء باید سطح چوب به تترونیوم رزین آغشته شود در این صورت کیفیت مطلوبتری بدست می آید.

نئوپانسطح نئوپان، می بایست حداقل دوبار توسط تترونیوم رزین آغشته شود و در غیر اینصورت می بایست حتماً از رنگ روغن خوب استفاده شود.

 

 6-  شیشه  سطح شیشه محدودیتی جهت اجراء ندارد، اما در صورت آلوده بودن به دوده می بایسـت توسط ابر یا دستمال تمیز گردد و خمیر بلکا از حد معمول کمی سفت تر تهیه شود.

 

 

7-  آهن

آهن سیاه   آهن سیاه به دلیل سـرعت بالای زنگ زدگی مـی بایست حتماً توسط رنگ روغن خـوب آغشته می شود.      

آهن گالوانیزه و یا آلومینیوم  این سطوح در صورت چرب نبودن محدودیتی جهت اجـراء بلکا ندارد و خمیرمی بایست کمی سفت تر از  حد  معمول تهیه شود

 اجرای این پوشش برخلاف ظاهر ساده آن به مهارت زیادی نیاز دارد تا علاوه بر ایجاد یک پوشش کامل بر روی دیوار ٬ با استفاده از مقدار مناسب مواد اولیه بلکا ضخامت لایه روی دیوار در حد استاندارد  0.5mm – 1.5mm  باشد . این پوشش به راحتی بر روی سطوح گچ و خاک ٬ انواع سیمان سیاه و سفید ٬ رنگ پلاستیک ( در این صورت باید فبل از اجرای بلکا سطح دیوار آستری از رنگ روغنی زده شود )  ٬ رنگ روغنی و ... قابل اجرا می باشد . در مواردی که دیوار کثیف بوده و یا دوده زیادی روی آن قرار گرفته ابتدا لازم است تا حد امکان دیوار تمیز شود .

جهت اجرای بلکا ابتدا لازم است مقدار مورد نیاز از پودر بلکا را از کیسه خارج و در یک تشت مناسب بریزید . سپس 3 تا 5 برابر وزن پودر ( بسته به پوشش دیوار ) آب به آن اضافه نموده آنرا حدود 10 دقیقه خوب ورز دهید . در این مرحله لازم است خمیر حاصل را 30 دقیقه به حال خود رها کرده در نهایت مجددا ورز دهید و بر روی سطوح توسط ماله مخصوص اجرا نمایید .

ترمیم لایه آسیب دیده بلکا :

جهت ترمیم نقاط آسیب دیده ابتدا مواد اولیه بلکا را با حدود سه تا پنج برابر آب مخلوط و خمیر حاصل را به مدت ده دقیقه خوب ورز دهید سپس با خیس نمودن حدود 10 سانتی متر از اطراف نقطه آسیب دیده از پوشش بلکا توسط آبپاش و گذشت 10 دقیقه  از آن توسط پشت قاشق خمیر را بر روی محل مورد نظر قرار داده و صاف نمایید .

مدت زمان خشک شدن لایه بلکا :

زمان لازم جهت خشک شدن بلکا به دما و شرایط محیط و همچنین جنس دیوار وابسته می باشد . اما بطور معمول در دما و رطوبت نرمال اتاق در صورتی که دیوار گچ و خاک باشد به دلیل جذب سریعتر آب ٬ پس از 24 ساعت و در سایر موارد نهایتا در عرض 72 ساعت ٬ بلکا کاملا خشک خواهد شد .

اجرای پوشش سلولزی بلکا بر روی سطوح مختلف :

از آنجا که خمیر بلکا توسط آب ایجاد می شود می تواند مواد قابل حل در آب موجود در زیر سازی را حل کند تا جایی که این مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلکا نفوذ کرده به ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلکا منجر شود .

● سطح آهن سیاه : از آنجا که آهن سیاه به سرعت زنگ می زند اکیدا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا سطح آن با رنگ روغنی پوشش داده شود .

● آهن گالوانیزه – شیشه - آلومینیوم : در صورتی که سطح این مواد چرب نباشد محدودیتی جهت اجرای بلکا وجود نخواهد داشت البته جهت سهولت در اجرا می توانید خمیر بلکا را کمی سفت تر انتخاب نمایید .

● گچ نرمه – گچ سفید - سیمان نرم : گچ نرمه یا گچ سفید مناسبترین سطوح جهت اجرای بلکا بوده و محدودیتی در اجرای این پوشش وجود نخواهد داشت

● چوب و نئوپان : قبل از اجرای بلکا بر روی چوب و نئوپان لازم است ابتدا سطح آنها با تترونیوم رزین آغشته و سپس خشک شود این موضوع در مورد نئوپان که دارای شبکه فشرده ای نیست اهمیت بالاتری خواهد داشت .

● سطوح گچ و خاک : تنها مشکل این سطوح خالی بودن دور دربها و پنجره ها و همچنین شمشه گیری نشدن نبش و کنج ها می باشد که برای اجرای پوشش بلکا و رسیدن به بالاترین کیفیت و زیبایی لازم است این نواقص جبران شوند .

● کنیتکس آبی ( پلاستیک ) – رولکس : این پوشش ها معمولا چسبندگی مناسبی به سطح زیرین خود ندارند و همچنین حلال آنها آب می باشد لذا با اجرای بلکا بر روی آنها تمام سطح یکجا کنده خواهد شد لذا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا حتما سطح این پوشش ها به تترونیوم رزین کاملا آغشته شود و یا در صورت امکان تمامی سطوح سست از روی دیوار کنده شوند .

● کنیتکس روغنی – رنگ روغنی : اجرای بلکا بر روی این سطوح در صورتی که دارای پوسیدگی نباشند به سهولت امکانپذیر خواهد بود .

● سیمان زبر : تنها مشکل پیش رو در اجرای بلکا بر روی سطوح سیمانی زبر وجود سطح متخلخل و نا تراز آن می باشد که موجب می شود در هر متر مربع مواد اولیه بیشتری مصرف شود

  آموزش نصب و اجرای بلکا  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.