بلکا تزیین گستر ساختمان

بلکا تزیین گستر ساختمان

اجرای بلکا کاغذ دیواری پارکت کفپوش رنگ و نمای بیرون بدون داربست در استان تهران
بلکا تزیین گستر ساختمان

بلکا تزیین گستر ساختمان

اجرای بلکا کاغذ دیواری پارکت کفپوش رنگ و نمای بیرون بدون داربست در استان تهران

توضیحات در مورد کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نوعی ماده اولیه جهت پوشاندن و تزئین کردن دیوارهای داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و سایر ساختمان ها است و یکی از وجوه مهم دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

کاغذ دیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود و جهت چسباندن آن به دیوار از چسب مخصوص استفاده می شود.

تکنیک های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ مسطح (Surface)، کلیشه‏ای (Gravure)، سیلک اسکرین (Silk Screen) و چاپ دورانی (Rotary) است

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها اغلب از چاپ و ایجاد یک نمای دکوراتیو بر روی سطح یک لایه ی آستر مانند، مثل کاغذ، پارچه یا نظایر آن ساخته می شوند.

بنابر این می توان گفت که ساختار اغلب کاغذ دیواری ها از دو بخش اساسی تشکیل شده است:

۱) زیرلایه (آستر)  ۲) نمای دکوراتیو

کاغذ دیواری ها از نظر جنس زیر لایه به چند نوع تقسیم می شوند:

Woven Fabric Backing : برخی انواع پارچه ها مثل نوعی کرباس نازک یا کتان که بعنوان زیر لایه در تولید کاغذ دیواری بکار میرود.

Paper Backing : که عبارتست از بکار گیری کاغذ به عنوان زیر لایه، که البته این کاغذ معمولا به منظور افزایش استحکام و مقاومت در برابر رطوبت با موادی پوشش داده می شود.

Latex Acrylic Backing : این نوع زیر لایه برای دیوار پوش های پارچه ای بکار می رود که استحکام کافی را جهت عملیات نصب آنها تامین می کند.

بر پایه هر کدام از زیر لایه های فوق چندین نوع کاغذ دیواری (دیوار پوش) تولید می شود که در زیر به انواع مختلف آن اشاره می شود:

Non-woven Fabric Backing : این زیر لایه نوعی از صفحات است که توسط ماشین آلات کاغذ سازی از ترکیب رشته های بلند خمیر سلولز و الیاف پارچه با نوعی چسب ساخته می شود و سپس برای استحکام و تثبیت رنگ به آن رنگدانه و اکریلات می افزایند. این نوع زیر لایه دارای ویژگی خاصی است که هنگام خیس شدن تغییر ابعاد نمی دهد بنا براین برای نصب کاغذ دیواری هایی از این دست می توان چسب را به دیوار زد که سرعت عملیات نصب بیش از زمانی است که چسب را به کاغذ میزنند.

Paper Backed Vinyl / Solid Sheet Vinyl : در این نوع کاغذ دیواری، لایه دکوراتیو که به شکل یک لایه جامد از وینیل است بر روی یک زیر لایه کاغذی لامینیت می شود. از آنجا که نمای این نوع دیوارپوش را لایه ای سخت از وینیل تشکیل می دهد، استحکام و دوام بیشتری نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری دارد و در برابر رطوبت بسیار مقا وم است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.